Sagan om honden Lurven och hans huse och mate

Sagan om honden Lurven och hans huse och mate!
Hej det er jag som er Lurven idag ska jag breta ner jag var i spök slotet nu börjar det
Det var ner min kom pis och jag skule go hem från et party då min kompis sa
vi går i jenom skogen för at min kompis skule såva över hos mej.
Plötsligt såg jag ett litet hus då sa jag vi går in i spökhuset ja sa min kompis
då var vi ine då sa min kompis vi går uut. Nej sa jag
varför dåvi ska kola igjenom alla rum sa jag varför då sa min kompis
vi ska se om vi kan hita nogon skat . Ja sa min kompis.
Vi börjar med att gå up för trapan var trasig. Min kompis trampade på den trasiga trapan
hon höl på att ramla igjenom trapan hos skrek hjelp hjelp hjelp!!! Sen fik jag jelpa min kompis up
hun sa tak jag sa varsigod ner vi var upe då såg vi en kista min kompis sa tenk om det liger en skat der i
kanske sa jag då gik jag fram och öpnade den var lost typist då sa jag vi går vidare ok då sa jag se der vad er det
det er en kista. Ja tenk om den er der i kom vi springer dit ja den var öpen der i log det en nykel
ja vet vad vi gjör med nyken. Vadå vi går til den andra kistan ja bra ide kompis nu sprang vi dit och tog i nyken
den pasade. Ja sa vi vi öpnade och der i låg en kista ful av guld och silver vi skrek vi er rika!!! ja ja ja!!! 
Vi tar med det ja men vi har ingenting at köra i der bårta hemta den ockej vi moste jelpa varandra och bera
i den ochej nu moste vi gå hem mamma undrar nog ochej sa jag. Vi båda får ta vangnen ochej nu gpr vi
nu var vi hema och mamma sa var har ni der i en skat det tror jag inte på fören jag får se det ochej du får
sej det nu öpnar vi ner dåm öpnade fans det ingen ting i.
 
Aaaw tycker jag va riktigt duktig på att skrivia sagor när jag va liten^^
 
Nu blire o vila lite mår typ lite dåligt. Puss o kram <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0